Hoe kies je de juiste keyword tool

SEO begint bij keyword research, gebruik de juiste keyword tools

SEO-optimalisatie SEO keyword tool optimalisatie

Heb je voldoende SEO-trafiek op jouw website? Een voldoende onderscheiden aanbod en een mooie website zijn NIET genoeg om voldoende bezoekers op je site te krijgen. Weet je namelijk al welke zoektermen gebruikers in Google & zoekpartners tikken? Zoektermen die gerelateerd zijn aan jouw aanbod en oplossingen?  De belangrijkste basis voor een SEO-campagne is deze zoektermen in kaart te brengen met een keyword tool. Hoe je dit kan doen leer je zowel in onze SEO-jaaropleiding als in ons Boost  je webshop jaartraject.

Waarop en hoe zoeken gebruikers?

Dat is de essentie van keyword research. Gebruik daarvoor de juiste keyword tool en haal de nodige expertise in huis.

seo optimalisatie keyword tool seo-optimalisatie

SEO is geen magisch recept, dat lees je o.a. op onze pagina over SEO-marketing. De belangrijkste voorwaarde om trafiek te krijgen via Google is eerst en vooral voldoende aantrekkelijke content! Bovendien moet deze content regelmatig aangepast worden. Dat geldt zowel voor bestaande, als nieuwe artikels op je website.

Conclusie, goed scoren in Google vraagt een voortdurende inspanning.

Afhankelijk van je doelstellingen en tijdslijn om deze te behalen, zal SEO al dan niet een belangrijke voorwaarde zijn voor website trafiek. In 95% van de business proposities is dit het geval. Gebruikers zoeken namelijk meer en meer naar oplossingen op internet. Ze doen dat door combinaties van woorden –keywords– te gebruiken. Om te ontdekken welke combinaties dat zijn, gebruik je dus een goede keyword tool.

Besef ook dat deze termen regio en tijdsgebonden zijn. Deze screening is dus een continue taak in je online marketing aanpak.

Een handig overzicht van goede keyword tools!

- Google Trends keyword screening tool geeft je een overzicht van zoekgedrag wereldwijd. Let op, je moet hiervoor wel een Google account hebben.

- De zoekwoordenplanner van ADWORDS is veruit onze favoriete keyword research tool, maar is helaas niet meer gratis.

- Een ander alternatief is Ubersuggest. Op deze website kan je keywords zoeken in meerdere talen en regio’s. Ook al is deze tool iets minder accuraat, het geeft wel een idee over welk zoekwoord belangrijk is.

- Een handige keyword tool die volop in opmars is en bovenop zeer betaalbaar is KWFINDER

Alleszins is deze denkoefening uiterst relevant. We raden aan deze nog te doen voordat je aan het bouwen van je website begint. Wil jij ontdekken hoe de juiste keywords kunnen zorgen voor meer website trafiek? Neem dan contact met ons op. Voor de meeste van onze klanten is vindbaarheid in Google uiterst belangrijk. Google zorgt bij de meeste sites voor 40 tot 60% van de nieuwe bezoekers. Een zeer belangrijk kanaal dus om bezoekers naar je site te halen. Naast het bouwen van een website of webshop is vindbaarheid in Google dus superbelangrijk! Ontdek onze volledige SEO dienstverlening?

Bekijk onze handige video over keyword research. Je ontdekt alles over SEO in onze SEO-jaaropleiding.